Успішне і безпечне керування автомобілем з причепом вимагає вірно підібраного обладнання та правильного його використання.

Кілька важливих моментів, якщо Ви вирішили скористатися причепом:

  • забороняється перевозити в причепі людей;
  • максимальна швидкість руху з причепом на дорогах загального користування 70 км /год, а на автомагістралях швидкість не повинна перевищувати 90 км/год;
  • заборонено перевезення причепа без підключення його електроустаткування, а також без кріплення запобіжного троса;
  • вага причепа ніколи не повинна перевищувати його максимальну місткість.

Навантаження зчіпного пристрою

Розподіляйте вантаж в причепі майже рівномірно: попереду і ззаду. Передня частина повинна бути завантажена приблизно на 60% всієї ваги причепа, а задня частина приблизно на 40%.

Ніколи не перевищуйте обмеження причепа або навісного обладнання.

Використання зчіпного пристрою

Необхідно мати правильно підібраний зчіпний пристрій. Використовуйте тільки зчіпні пристрої, що призначені для встановлення на Ваш автомобіль.

Використання троса безпеки

Завжди використовуйте трос безпеки між Вашим автомобілем і причепом.

Водіння з причепом

Водіння з причепом вимагає певного досвіду. Перед виїздом необхідно добре уявляти Ваш причіп. Ви повинні звикнути до їзди і гальмування з додатковим вантажем причепа. Завжди пам'ятайте, що автомобіль з причепом набагато довший.

Перед виїздом перевірте зчіпний пристрій і платформу, трос безпеки, електричні з'єднання, фари, шини, установку дзеркал заднього виду.

Під час їзди періодично перевіряйте безпеку кріплення вантажу і роботу фар причепа.

Дотримання дистанції

Зупиняйтеся якомога далі від автомобіля перед Вами, у порівнянні з ситуацією, якби Ви вели автомобіль без причепа. Це може допомогти Вам уникнути ситуацій, в яких потрібно буде різко загальмувати або несподівано повернути.

Обгін

Вам необхідна більша відстань для здійснення обгону при їзді з причепом. Оскільки автомобіль з причепом довший, ви повинні проїхати автомобіль що обганяєте на більшу відстань, для того щоб зуміти безпечно повернутися на свою смугу.

Рух заднім ходом

Тримайте кермо однією рукою. Для того щоб рухатися з причепом вліво, поверніть кермо вліво. Щоб рухатися вправо, поверніть кермо вправо. Назад рухайтеся повільно, а якщо є така можливість, попросіть, щоб хто-небудь Вам допоміг.

Головною проблемою під час руху заднім ходом є те, що машина повертає ліворуч, а причіп з нею не згоден і намагається рухатись в іншу сторону. Досить трохи різкіше і більше повернути рульове колесо і тут же виходить складання. При чому, чим вища швидкість, тим скоріше це станеться. Ще одна проблема - паркування автомобіля з причепом. Головне - без паніки.

Спочатку рухаємося назад перпендикулярно гаражу, і, коли задня частина причепа порівнялася з виїздом, крутимо кермо в протилежну сторону. Контролюючи причіп, заїжджаємо заднім ходом в гараж.

Повороти

Під час виконання повороту із причепом, виконуйте цей маневр з більш широким кутом, ніж зазвичай. Повертайте так, щоб причіп не винесло на узбіччя і щоб він не зачепив пішохідну доріжку, дорожні знаки, дерева або інші об'єкти. Уникайте ривків або різких рухів.

Водіння автомобіля з причепом під час спуску або підйому

При довгому або крутому спуску зменшіть швидкість і переключіться на нижчу передачу. Якщо Ви не переключитесь на нижчу передачу, Вам буде необхідно довше користуватися гальмами, що може призвести до їх перегріву і до зниження ефективності гальмування.

Під час підйому переведіть передачу на нижчу і зменшіть швидкість приблизно до 70 км/год для зниження вірогідності перегріву мотора або коробки передач.

Якщо маса вашого причепа, з невстановленою гальмівною системою, в навантаженому стані перевищує максимальну масу причепа, а автомобіль обладнано автоматичною коробкою передач, то при буксируванні причепа Ви повинні встановити перемикач передач в положення D (Рух вперед).

Водіння Вашого автомобіля з причепом в режимі D (Рух вперед) мінімізує нагрівання і збільшить термін служби коробки передач.

Якщо Ваш автомобіль обладнано ручною коробкою передач, ведіть його на четвертій передачі (або використовуйте більш низьку, в залежності від обставин). Під час буксирування причепа на крутих підйомах (понад 6%), уважно стежте за показниками температури двигуна, щоб уникнути його перегріву.

Легковий причіп є повноправним учасником дорожнього руху, як і інші транспортні засоби, і неякісне встановлення та використання легкового причепа може нести в собі загрозу не тільки водієві, але й іншим учасникам дорожнього руху. Саме тому законодавство передбачає обов'язкову експлуатацію причепа тільки з механічними транспортними засобами, обладнаними спеціалізованими тягово-зчіпним пристроєм (фаркоп) і штепсельною розеткою.

ВСІМ ЩАСЛИВОЇ ДОРОГИ! НЕХАЙ ЩАСТИТЬ!