Причіп є таким же ТЗ, як і автомобіль. Їзда з ним завжди несе в собі приховану загрозу для всіх учасників дорожнього руху. Як і легковий автомобіль причіп потребує догляду, техогляду і регулярного обслуговування, правильного кріплення вантажу і підключення електропроводки.
Керувати авто з причепом завжди складніше та відповідальніше, ніж без нього. Це пов'язано з тим, що велика маса автопоїзда знижує як розгінну, так і гальмівну динаміку. Це необхідно враховувати при гальмуванні і виконанні обгонів.
Основні правила експлуатації
Купуючи новий причіп, пам'ятайте: період обкатки деталей причепа становить до 1000 кілометрів. По мірі його "тестування" стежте за станом усіх кріплень і робіть своєчасну підтяжку ослаблених різьбових кріплень. Вирушаючи в далеку дорогу враховуйте, що завантажений транспортний засіб збільшує витрату палива на 20-25%.
Від водія, який керує транспортним засобом з причепом, потрібна особлива увага і обережність. Слід враховувати, що шлях, необхідний автопоїзду для розгону, випередження і гальмування більший, ніж у одиночного автомобіля. Різке гальмування і раптові маневри можуть призвести до заносу авто та спровокувати ДТП.
Вантаж в причепі необхідно закріплювати надійно, а центр ваги повинен максимально збігатися з віссю причепа. Розміщення загального центра ваги вантажу має припадати на передню частину причепа, а максимальне вертикальне навантаження на зчіпний пристрій не повинно перевищувати більше 490Н.
Під час тривалої стоянки причепа, під його колеса необхідно підкладати упори.
Під час обслуговування причепа, особливу увагу приділяють вузлу зчіпки. Причиною стуку в області ТЗП може бути люфт між вузлом зчіпки і зчіпною кулею. На зчіпному пристрої не допускаються деформації і тріщини. Ремонту такі зчіпні головки не підлягають, єдиний вихід - заміна.
Перед виїздом необхідно перевірити:
- наявність солідолу або літолу (мастило) в механізмі вузла зчеплення;
- наявність люфт між вузлом зчіпки і зчіпною кулею (якщо є, то позбутися його);
- перевірити та відрегулювати тиск в шинах;
- перевірити наявність і надійність з'єднання страхувальних тросів або ланцюгів;
- перевірити безперебійну роботу приладів світлової сигналізації причепа.
Категорично забороняється:
- ПДР забороняють перевезення людей у вантажному причепі або в причепі-дачі;
- рух зі швидкістю понад 90 км/год;
- експлуатація безмоторного транспортного засобу з несправними світловими приладами;
- експлуатація з поганозакріпленим вантажем;
- залишати автопоїзд або відчеплений причіп на ухилі без противідкатних упорів;
- перевищення повної маси причепа понад 750 кг;
- експлуатація при наявності люфту в з'єднанні зчіпного пристрою причепа;
- при розміщенні вантажу на причепі навантаження на зчіпний пристрій не повинно перевищувати 490Н (50кгс).