Технічний регламент наказує майстрам, які встановлюють додаткове обладнання, розміщувати фаркоп легкового автомобіля так, щоб при вимірі з причепом, відстань від центру кулі тягово-зчіпного пристрою до поверхні землі становило від 350 мм до 420 мм.

За правилами вантаж в причепі повинен бути розміщений практично горизонтально. Цього можна досягти, якщо зчіпна головка спирається на кулю фаркопа, встановленій саме в цих межах висот.

vysota-farkopa-nad-urovnem-dorogi-3

Без навантаження у вигляді причепа куля фаркопа автомобіля без пасажирів не повина підніматися над землею вище 465 мм. Важливо розуміти, що даний параметр не допускає відхилень в більшу чи меншу сторону, на те є кілька причин.

У разі заниженого розташування, автопоїзд буде торкатися нижньою частиною гака фаркопа при переїзді залізничних переїздів і перегинів дорожнього полотна. Це може привести до того, що кріплення каркаса фаркопа до днища або рами автомобіля будуть вирвані.

vysota-farkopa-nad-urovnem-dorogi-1

У такому випадку, якщо головка фаркопа розташована нижче, ніж належить, страхувальний ланцюг не виконуватиме своїх функцій. Його призначення - не дати причепу торкнутися землі дишлом, в разі відриву зчіпної головки, який може статися з технічних причин. Якщо це станеться на швидкості, то неминуче відбудеться серйозне ДТП.

Є ще одна причина. У разі зменшення встановленої висоти, причіп буде нахилятися в сторону кулі, що призведе до перевищення максимального навантаження зчіпної головки на фаркоп.

vysota-farkopa-nad-urovnem-dorogi-2

Перевищення максимальної висоти 420 мм також заборонено. Навіть спеціальні кронштейни, які змінюють висоту встановлення зчіпної головки на дишлі причепа, розраховані на максимальну висоту кулі в 420 мм. Причіп буде відхилятися дишлом вгору, що теж заборонено: виникає ризик торкання дорожнього полотна заднім фартухом причепа, а також частково розвантажується задня вісь автомобіля.