Більшість водіїв знає, що в автомобіля при русі з причепом збільшується витрата палива. При цьому споживання палива безпосередньо залежить від габаритів, форми причепа і маси вантажу, що перевозиться.

Наприклад, автомобіль Лада Пріора, рухаючись з причепом без тенту на швидкості 60 км/год, споживає на 1 літр більше бензину, ніж під час руху без причепа з тією ж швидкістю. Якщо при тих же умовах швидкість буде 90 км/год, то витрати збільшуються на1,5 літра.

Повністю позбавитися від збільшення не вдасться, але власники автомобільних причепів можуть мінімізувати витрати.

Причіп з низьким тентом

aerodinamika-pritsepa-1

Відомо, що транспортування відкритого причепа без тенту підвищує витрати палива автомобіля майже на 0,5 л. Це викликано тим, що під час руху повітря потрапляє у відкритий причіп та впирається в задній борт. Також загальний вихровий слід за кормою автопоїзда гальмує причіп сильніше.

Витрати палива пропорційні до  потужності, яка необхідна для руху.  Тобто аеродинамічному опору, помноженому на швидкість. Чим довший (наприклад, з ростом швидкості) шлейф обуреного повітря позаду автопоїзда, тим більше втрати.

Саме тому перевозити навіть порожній причіп потрібно під тентом, так як це дозволить значно заощадити. Як варіант, можна зняти задній борт або закріпити його у відкритому положенні паралельно дорозі. Обов'язково простежте за тим, щоб він не закривав номерні знаки та задні ліхтарі.

Причіп з високим тентом

aerodinamika-pritsepa-2

Витрата палива автопоїзда з причепом з високим тентом збільшується більш ніж на 2 л, в разі невисоких легкових автомобілів, навіть з хорошими аеродинамічними показниками.

Якщо в якості «тягача» для причепу використовувати «високий» позашляховик, тоді весь причіп знаходиться в аеродинамічній тіні. А це означає, що розміри тенту практично не впливають на витрату палива під час руху з причепом.

Аеродинамічний тент

aerodinamika-pritsepa-3

У тому випадку, коли вантаж, що перевозиться не займає весь внутрішній об'єм причепа, можна використовувати аеродинамічний тент. Такий тент має скошену верхню частину, що в переважній більшості випадків допомагає заощадити до третини літрів палива.

Але використання такого способу має істотний недолік. При зміщенні вантажу назад зменшується стійкість автопоїзда, що може позначитися на безпеці водія і навколишніх транспортних засобів.